-
-
Har du spørgsmål til persondatabehandlingen, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver
Databeskyttelsesrådgiver
Bech-Bruun Advokatpartnerselskab
72273002
dpo.vejle@bechbruun.com
Information om Vejle Kommunes behandling af personoplysninger om dig når du benytter selvbetjeningsløsninger vedr. adresseforespørgsel, bopælsattest eller ansøgning om indgåelse af ægteskab.
Vi informerer dig hermed om, at vi har indsamlet eller modtaget personoplysninger om dig. Det drejer sig om din bestilling af adresseoplysning eller bopælsattest, eller din ansøgning om indgåelse af ægteskab.
Efter databeskyttelsesforordningens artikel 13 og 14 skal vi give dig en række oplysninger, når vi indsamler og behandler personoplysninger om dig.
Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv.
1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?
Vejle Kommune er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har indsamlet eller modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Vejle Kommune
Skolegade 1
7100 Vejle
Telefon: 76 81 00 00
Mail: post@vejle.dk
CVR-nr.: 29 18 99 00
2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måder:
På mail: dpo.vejle@bechbruun.com
På telefon: 72 27 30 02
Via sikker post: https://dpo.bechbruun.com/vejle
Pr. brev:
DPO Vejle Kommune
Bech-Bruun Advokatpartnerselskab
Værkmestergade 2
8000 Aarhus C
CVR nr.: 3853 8071
3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Formålet med indsamlingen og behandlingen af dine personoplysninger er at kunne behandle din bestilling af adresseoplysning.
Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:
• Forvaltningsloven og principperne for god forvaltningsskik (ved bestilling af adresseoplysning)
• CPR Loven, Kap. 12 (ved bestilling af bopælsattest)
• Bekendtgørelse om indgåelse af ægteskab og ægteskabsloven (ved ansøgning om indgåelse af ægteskab)
4. Kategorier af personoplysninger
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
Ved bestilling af adresseoplysning eller bopælsattest: Almindelige personoplysninger, CPR-nummer.
Ved ansøgning om indgåelse af ægteskab: Almindelige personoplysninger, CPR-nummer, samt følsomme personoplysninger, race eller etnisk baggrund, seksuelle forhold, biometriske oplysninger.
5. Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere: Databehandlere
6. Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer
Vi overfører ikke dine personoplysninger til modtagere uden for EU og EØS.
7. Hvor stammer dine personoplysninger fra
Dette afsnit er kun udfyldt, når vi indsamler oplysninger om dig hos andre end dig selv.
Ved bestilling af bopælsattest: Dine personoplysninger stammer fra CPR-registret.
8. Opbevaring af dine personoplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger i 5 år efter sagsafslutning hvis din bestilling vedr. adresseoplysning eller bopælsattest.
Ved indgåelse af ægteskab opbevarer vi dine personoplysninger på ubestemt tid i ægteskabsbog og prøvelsesbog. Øvrige sagsdokumenter slettes efter 10 år.
9. Automatiske afgørelser, herunder profilering
Vi anvender ikke automatiske afgørelser eller profilering i den konkrete behandling af dine personoplysninger.
10. Dine rettigheder
Efter Databeskyttelsesforordningen kan du til enhver tid benytte dig af dine rettigheder i forhold til Vejle Kommunes behandling af dine personoplysninger:
• Du har ret til indsigt i de oplysninger, som Vejle Kommune behandler om dig
• Du har ret til at få rettet urigtige oplysninger om dig selv
• I særlige tilfælde har du ret til at få slettet personoplysninger om dig
• Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger
• Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod Vejle Kommunes ellers lovlige behandling
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Se kontaktoplysninger i afsnit 2.
11. Retten til at trække samtykke tilbage
Hvis behandlingen af dine personoplysninger er betinget af et samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, har det først virkning fra dette tidspunkt. Det påvirker derfor ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger op til tidspunktet for tilbagetrækningen af dit samtykke.
12. Klagevejledning
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med Vejle Kommunes behandling af dine personoplysninger. Du kan enten henvende dig til Vejle Kommunes databeskyttelsesrådgiver eller finde mere information og kontaktoplysninger på Datatilsynets hjemmeside, www.datatilsynet.dk
- 1. Indledning
-
2. Udfyldelse
- 3. Opsummering
- 4. Betaling
- 4. Underskrift
- 5. Kvittering
Info
Med en adresseforespørgsel kan du få oplyst en persons adresse i henhold til Lov om Det Centrale Personregister.Du skal i løsningen angive personens fulde navn samt enten personnummer, fødselsdato eller nuværende/tidligere adresse.
Det er muligt at forespørge på adresser for op til 10 personer i denne selvbetjeningsløsning.
Hvis adressen er fra før den 1. januar 1971, kan du ikke anvende denne selvbetjeningsløsning. Kontakt i stedet Landsarkivet (nyt vindue) eller din kommune.
En adresseforespørgsel koster 95 kr. pr. forespørgsel, som du skal betale elektronisk. Når betalingen er gennemført, kan du ikke fortryde købet og få beløbet retur.
Du kan læse mere om reglerne i Lov om Det Centrale Personregister på retsinformation.dk (nyt vindue).