Info

Vejledning til indsendelse af regnskab og evaluering

Foreningen skal senest 30. april i det efterfølgende år aflægge regnskab og evaluering for anvendelsen af tilskuddet. Regnskabet følger tilskudsåret.
Omfanget af regnskab og evaluering afhænger af størrelsen af tilskuddet. Størrelsen af tilskuddet er det samlede tilskud givet i det indeværende år – uanset antal tilskud.

Regnskabs- og evalueringsform

Tilskuddet størrelse

0 - 4.999 kr: Regnskab: En enkel opstilling af indtægter (tilskuddet) og udgifter i forbindelse med aktiviteten med tilhørende kvitteringer for udgifterne.
Evaluering: Foreningen skal angive antal deltagere i aktiviteten samt fortælle lidt om aktiviteten.

5.000 kr. og opefter: Regnskab: En enkel opstilling af indtægter (tilskuddet) og udgifter i forbindelse med aktiviteten, som er påtegnet af foreningens valgte revisor.
Evaluering: Foreningen skal angive antal deltagere i aktiviteten samt fortælle lidt om aktiviteten.
Specielt vedr. de ’forhåndsreserverede’: Foreningen skal meget kort fortælle om anvendelsen af tilskuddet – dog noget mere, hvis tilskuddet er anvendt til andet end sidst.

Særlig bestemmelse: Hvis det bevilgede beløb samt udgifterne til aktiviteten kan aflæses direkte i foreningens revisorpåtegnede regnskab, frafaldes kravet om et særskilt revisorpåtegnet regnskab for det bevilgede beløb.
Dette vil i særlig grad kunne gøre sig gældende for de ’forhåndsreserverede’

Bilag

Alt efter tilskuddet størrelse, skal du medsende bilag til evalueringsskemaet.

0 - 4.999 kr.: Enkel opstilling af indtægter (tilskuddet) og udgifter i forbindelse med aktiviteten med tilhørende kvitteringer for udgifterne.

5.000 kr. og opefter: Enkel opstilling af indtægter og udgifter, med påtegning af foreningens valgte revisor.