Info

Når der er bevilget personlig assistance til en medarbejder, betaler jobcentret et tilskud til arbejdsgiverens udgifter til ansættelse af en eller flere personlige assistenter. Som arbejdsgiver anvender du denne selvbetjeningsløsning til at anmode om udbetaling af tilskuddet. Dette skal gøres løbende og senest 3 måneder efter udløbet af hvert kvartal. Tilskuddet vil blive udbetalt senest 14 dage efter jobcentrets modtagelse af anmodningen. Du kan læse mere om lovgrundlaget for tilskud til personlig assistance hos STAR (åbner i nyt vindue)
      For at gennemføre selvbetjeningsløsningen skal du bruge:
    • MitID Erhverv login
    • Virksomhedens CVR- nummer
    • CPR-nummer på den medarbejder, som modtager personlig assistance
    • Lønsedler på ansatte, som udfører den personlige assistance, eller faktura fra vikarbureau, som leverer timerne
        Bemærk
      • Selvbetjeningsløsningen har en tidsbegrænsing på 30 minutter. Har du brug for mere tid, kan du gemme din anmodning undervejs. Du gemmer ved at trykke 'Gem kladde', som du finder i højre side.
      • Brug Tab-tasten eller musen, når du skifter mellem felter

      Spørgsmål
      Har du spørgsmål til din medarbejders bevilling/genbevilling, skal du henvende dig til den medarbejder i jobcentret, der har lavet bevillingen eller til Jobcenter Aalborg på tlf. 9931 9000. Dette gælder også, hvis der er opstået nye forhold, som har betydning for bevillingen, fx længerevarende sygdom eller ændret timetal.

      Har du spørgsmål vedrørende bruge af denne selvbetjeningsløsning eller udbetaling af tilskud, kan du kontakte Team Økonomi:
      Janni Aabenhus Hermansen, tlf. 9931 1396
      Andrea Kirkelund Krogh, tlf. 9931 1394
      Rikke Kondrup Nielsen, tlf. 9931 1391