Kommunen indhenter relevante oplysninger om ejendommen og registrerer de oplysninger, der er nødvendige for kommunens sagsbehandling. Dette sker med hjemmel i privatvejlovens kapitel 10, lov om offentlige veje kapitel 6 og databeskyttelsesforord-ningen art. 6, stk. 1, litra e.
Kommunen registrerer og kontrollerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller som samarbejder med kommunen.
Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger. Vi kan dog oplyse dig om, at vi lægger vægt på, hvor lang tid, det tager at behandle din sag/henvendelse i kommunen, om din sag/henvendelse kan påklages til en klage-instans og hvornår din sag/henvendelse bliver forældet, når vi fastlægger, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret. Inden vi sletter dine oplysninger, skal vi videregive dem til arkivmyndighederne. Det står i arkivloven
Du har ret til at vide, hvilke oplysninger kommunen har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller slettet.
Kommunens databeskyttelsesrådgiver
Du kan kontakte Databeskyttelsesrådgiveren og læse mere om dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen på Aalborg Kommunes hjemmeside (åbner i nyt vindue).
Du har ret til at klage til Datatilsynet over Kommunens behandling af dine personoplysninger.
På Datatilsynets hjemmeside (åbner i nyt vindue) kan du læse mere om Databeskyttelsesrådgiverens rolle.